Uitdaging
De energiemarkt is dynamisch en complex, met talloze aanbieders en voortdurende veranderingen die onzekerheid brengen voor zakelijke klanten. Al meer dan twaalf jaar helpt Energyned bedrijven bij het selecteren, inkopen en verduurzamen van hun energie. Nu was het tijd om de merkidentiteit te vernieuwen om beter aan te sluiten bij de huidige marktbehoeften. Energyned vroeg ons om een merkstrategie te ontwikkelen die de kern van hun waarden uitstraalt en vertrouwen wekt in een volatiele markt.
Strategische Aanpak
Bij DPID geloven we dat merkontwikkeling een gezamenlijk proces is. We werkten nauw samen met het management van Energyned en onderzochten wat klanten echt nodig hebben: duidelijkheid, eenvoud en een partner die duurzame energiekeuzes begrijpelijk maakt. Door deze inzichten ontstond een nieuwe merkstrategie, gericht op eenvoud en toegankelijkheid, waarmee Energyned zich onderscheidt in een markt met spelers waar de nadruk op complexiteit ligt. Op een optimistische, helders manier, het complexe verhaal van duurzame energie-selectie vertellen biedt volop kansen.
Oplossing
De nieuwe merkidentiteit van Energyned brengt het merk tot leven op een vriendelijke en optimistische manier. Het logo, met de subtiele glimlach in de ‘e’, benadrukt eenvoud en vertrouwen – precies wat klanten zoeken in hun energiepartner. De visuele stijl, consistent doorgevoerd over alle communicatiekanalen, geeft Energyned een warme, toegankelijke uitstraling die zakelijke klanten aanspreekt en vertrouwen wekt in hun energiekeuzes.
Resultaat
Van de strategie tot de marketingcommunicatie, de nieuwe merkidentiteit van Energyned is niet alleen vernieuwend, maar ook een herkenbare en krachtige vertegenwoordiging van het merk.
Energyned staat nu stevig als merk dat klanten helpt om heldere, duurzame energiekeuzes te maken.
Samen met directeur David Meijer en het Energyned-team werken we aan nieuwe uitingen om Energyned nog verder te laten groeien.
——————--
Werk jij in of voor een duurzame energie dienstverlener? zijn er (sub)merken die samengaan of start je zelf een nieuw merk? We hebben de expertise in huis om je te helpen met een merkidentiteit waar je jarenlang plezier van hebt en trots op kan zijn. Neem vrijblijvend contact op om de mogelijkheden te bespreken!
——————--
Diensten:
Brand strategy
Purpose, mission, vision
Brand identity systems (CI/VI)
Packaging design
Design guidelines
Brand communications (internal and external)