Achtergrond / uitdaging
Drie zorginstellingen in de randstad: Palier (onderdeel van Parnassia Groep), FPC de Kijvelanden en Altrecht Aventurijn, gaan samenwerken met als einddoel een volledige fusie. Het motto van de samenwerking is; Efficiënter beter worden! Het huidige zorg landschap brengt tal van uitdagingen met zich mee: De inhoud van zorg, financieel, economisch, sociaal en wetenschappelijk. Kwaliteit van zorg en begeleiding, consistentie in aanbod, innovatie en kortere behandelduur. Het collectief moet de kracht van drie partijen combineren en tegelijkertijd al deze uitdagingen aangaan. Het combineren van drie verschillende organisaties is een uitdaging: Veel belanghebbenden, veel wensen.
Oplossing / resultaat
Dirk Pieter van Walsum, creatief strateeg bij DPid: “Bij het ontwikkelen van de merkidentiteit hebben we samen met Fivoor de kernwaarden van de behandeling van de patiënten en de organisatie als geheel vastgesteld: mensgericht, professioneel, resultaatgericht (gericht op verbetering ) en respectvol.” De naam Fivoor is bedacht door De Naamafdeling. Daarmee zijn we aan de slag zijn gegaan om de merkessentie nuchter, optimistisch en gericht op de toekomst.een visuele invulling te geven.
Onze kracht ligt in het ontwikkelen van specifieke en betekenisvolle merkidentiteiten. Om de merkessentie van Fivoor ook visueel tot uitdrukking te brengen hebben we het concept van ‘turn the page’ ontwikkeld: Sla de bladzijde om en begin met een nieuw hoofdstuk (in je leven).
Activiteiten
Research
Brand strategy / positioning
Design development
Brand communication
UX design
Front-end development
Illustration
Naam ontwikkeling: de Naamafdeling
Web development: Sprigs
Print: Puntgaafdrukwerk
Website fivoor.nl