Uitdaging
Mitsubishi Turbocharger zocht een verpakking die direct herkenbaar is in de competitieve automotive industrie. Een sterk verpakkingsontwerp dat duidelijk opvalt in de magazijnen van de aftermarket dealers, herkenbaar verschilt van twee grote turbocharger concurrenten. Onze opdracht was een onderscheidende verpakking te ontwerpen die de kenmerkende technologie en prestaties van hun turbochargers weerspiegelt en daarmee de kracht en betrouwbaarheid (reliable performance) van het merk versterkt.
Oplossing
We ontwikkelden een dynamische visueel element, geïnspireerd op het luchtverplaatsing in de turbocharger, die de beweging en kracht van van een turbocharger tot leven brengt op de verpakking. De verpakking is hebben we daarna doorvertaald in een serie van zes verschillende formaten, waarvan er inmiddels miljoenen geproduceerd zijn.
Dezelfde krachtige beeldtaal is doorgevoerd naar communicatie-uitingen, zoals banners en stands op internationale beurzen
zoals de SEMA Show in Las Vegas. Dit maakte deze Mitsubishi Turbocharger-verpakking niet alleen functioneel, maar ook een opvallende visuele vertegenwoordiger van het merk in elke omgeving.
Resultaat
Sander Scholten van Mitsubishi Turbocharger: “DPID was in staat om onze visie voor de onafhankelijke aftermarket-afdeling te vertalen naar een verpakkingsontwerp dat alle essentiële elementen bevatte waar we naar streefden. Het toont de producteigenschappen van kracht en betrouwbaarheid, evenals het kern van de turbocharger, het verplaatsen van lucht. We zijn erg tevreden met het ontwerp en de dealers zijn er dol op. Met dit verpakkingsontwerp zetten we Mitsubishi Turbocharger sterk neer in de aftermarket sector.“
——————————
Challenge
Mitsubishi Turbocharger was looking for packaging that is instantly recognisable in the competitive automotive industry.
A strong packaging design that stands out clearly in aftermarket dealers' warehouses, is recognisably different from two major turbocharger competitors . Our brief was to design distinctive packaging that reflects the characteristic technology and performance of their turbochargers to reinforces the brand's strength and reliability (reliable performance).
Solution
We developed a dynamic visual element, inspired by turbocharger air movement, which brings the movement and power of a turbocharger to life on the packaging. We then translated the packaging into a series of six different formats, millions of which have now been produced. The same powerful imagery was carried through to communications such as banners and stands at international trade fairs such as the SEMA Show in Las Vegas. This made this Mitsubishi Turbocharger packaging not only functional, but also a striking visual representative of the brand in any environment.
Result
Sander Scholten of Mitsubishi Turbocharger says: "DPID was able to translate our vision for the independent aftermarket division into a packaging design that contained all the essential elements we were aiming for.It showcases the product characteristics of power and reliability, as well as the core of the turbocharger, moving air.We are very happy with the design and the dealers love it.With this packaging design, we are putting Mitsubishi Turbocharger in a strong position in the aftermarket sector."