Uitdaging
René Aldewereld heeft als ervaren brandweerman meerdere schokkende gebeurtenissen meegemaakt. Incidenten die steeds heftiger, groter en zwaarder worden. Uiteraard gaat veel aandacht naar de slachtoffers, maar ook bij hulpverleners in risicoberoepen nemen de psychosociale aspecten, PTSS en angst en stress flink toe, met langdurige uitval als gevolg. René bestudeerde jarenlang mentale trauma’s en stress en schreef een praktisch boek over de werking van trauma en stress vanuit het perspectief van hulpverleners én slachtoffers. Alle kennis bundelt hij nu in praktijkgerichte trainingen om stress en trauma aan te pakken. Aan DPID vroeg hij om de marketing en communicatie te professionaliseren.
Oplossing
Samen met René hebben we de wensen en zijn aanbod van REBAN grondig geanalyseerd en een nieuwe marketingstrategie en positionering opgesteld, waarin we de dienstverlening terugbrengen tot twee richtingen: Preventieve team trainingen over nazorg én individuele nazorg na een incident. Beide hebben een andere doelgroep met specifieke vormen van communicatie. De helderheid en focus van de scherpere positionering die daarmee ontstond heeft direct effect, zoals René enthousiast vertelde:“Ik word gelijk meer gebeld, gisteren nog.”
Als geen ander weet René de rust en kalmte weer terug te brengen. Niet voor niets is “Hoe vast je ook lijkt te zitten, er is altijd ruimte voor beweging.” zijn motto. De rust, kalmte en professionaliteit hebben we als input gebruikt voor de vormgeving van de nieuwe communicatie uitingen. De aard van de trainingen vraagt om zorgvuldige communicatie, helder en duidelijk zonder te schreeuwen. “Vertrouwen en een goed gevoel” noemt René wat ons werk hem oplevert. Daar doen we het voor!
Diensten:
Marketingstrategie
Copywriting
Webdesign
Product communicatie
Merkcommunicatie